fredag 2. august 2013






































































































































































Sommerferien synger på siste verset.
Trodde aldri jeg skulle si det, men jeg begynner faktisk å se fremover mot høsten.
Vi har badet, solt oss, anlagt en krydderhage, plukket rips og fisket masse.
Jeg som ikke er så glad i fisk, er blitt positivt overrasket.
Vi har spist lyr og makrell, og gud hvor godt det var.
Skal nevnes at min mamma er helt rå på kjøkkenet, så kan hende hennes krydderier har hatt noe med saken å gjøre. Mamma fant fram min mormors gamle oppskrifter, og vi lagde ripsgele ala mormor - eller mor som vi kalte henne. Vi hadde ferske rundstykker med ripsgele, og jeg savnet mor.


1 kommentar:

  1. Those old recipes look just like the ones we have. Even the handwriting looks similar. Pretty. :)

    SvarSlett